La distinció Alumni Destacada 2021 ha sigut concedida a Rocío Cortés Grao.

El Consell de Govern va aprovar la distinció Alumni Destacada 2021 en la sessió del 27 de maig del 2021 a favor de Rocío Cortés Grao, candidata proposada per la Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses. Distinció que es concedeix a aquells i aquelles membres d'Alumni UPV que han contribuït, de forma notòria, a la promoció de la seua imatge i finalitats.

Rocío Cortés Grao és llicenciada en Administració i Direcció d'Empreses per la Universitat Politècnica de València. Durant l’època d’estudiant va obtenir un premi al tercer millor expedient de la Facultat, matrícula d'honor en el treball de fi de títol propi i el Premi Bancaixa al Millor Projecte Final de Carrera. Després d'obtenir el Grau de Dret, va formar un despatx propi d'advocats i economistes, on va exercir ambdues carreres fins que el 2015 va fundar MundoArti. En MundoArti, Rocío és l’única fundadora i directora.

MundoArti s'ha convertit en líder de la transformació digital del sector cultural i ha destacat per la seua innovació a tots els nivells. MundoArti es dedica a la promoció d'artistes, d'una banda, es gestionen concursos culturals on es canvia el paradigma del sector, s’aconsegueix que es realitzen més de 2.000 concursos anuals, amb una generació d'obres a l’any de més de 100.000 obres digitalitzades de 50.000 artistes procedents dels cinc continents, i són referents en el sector amb més de 25K seguidores i seguidors en xarxes i amb una mitjana de visites a la web de més d’1,5 milions. Amb la pandèmia, a més, s'ha reinventat aquesta última línia per generar el primer Museu Virtual d'Espanya, on cada mes més de 164 artistes poden exposar la seua obra i posar-la a la venda en un entorn totalment innovador i disruptiu.

Aquesta experiència excepcional d'innovació i emprenedoria, la trasllada a les aules, on imparteix classes dins de la nostra Universitat, i on, a més, ha publicat diversos articles científics. També imparteix nombroses conferències i col·loquis centrats sempre en la innovació digital i l'emprenedoria. Així mateix, ha rebut múltiples premis i esments.

Amb la seua activitat ha difós la imatge i els valors de la Universitat Politècnica de València, com a institució que ha contribuït a la seua formació com a persona i com a professional.

Consulta els anteriors Alumnis destacats: https://www.alumni.upv.es/es/alumni-destacado